fredag 9 januari 2015

V E R A N O V I S




foto: Joel Dittmer 
Styling: Hillevi Magnell och Sara Rudenstam


Måste tipsa er om kollektionen Vera Novis som två tjejer som jag känner, Hillevi Magnell och Sara Rudenstam, har tagit fram. Superfin kollektion och jag bjuder idag på några bilder från den. 

Jag gillar verkligen blandningen av trä och läder och detaljerna som de har fått fram på produkterna. Min favorit är helt klart dagbädden/bänken, den skulle jag gärna ha här hemma!

Materialen hämtar de från svenska rena råvaror, läder och trä. Tillverkningen sker i Småland, i trakten där de själva har sina rötter. Varumärkena som ligger bakom kollektionen är Formbruket och Smålands Skinnmanufaktur. 

Ni hittar Vera Novis på Formex, så om ni ska dit får ni inte missa att gå förbi och se denna kollektion live samt träffa de trevliga tjejerna som står bakom det hela. 

Jag är så imponerad och önskar er all lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!