måndag 15 juli 2013

L I L L A H J O











mobilfoton: Sofia A, fialinsstil.blogspot.se

Idag har vi varit i mysiga lilla Hjo, vilken underbar liten håla om man får säga så.
Vi var nere i hamnen och kikade runt och sedan tog vi en lunch på det otroliga vackra stället Grönköping café och restaurang. Man kunde sitta nere vid vattnet och det var så god mat och härlig atmosfär! Sen blev det en snabbtitt in på Svenskt Tenn utsällningen. Inte jättemycket att se, det var ganska liten utställning, men jag gillar ju delar av deras sortiment starkt och en liten ekollonvas fick följa med mig hem. Kul att de sålde lite prylar på plats.
Sen strosade vi bara runt i Hjo bland de söta små husen och den lummiga naturen längs ån som rinner genom staden. Sist men inte minst avslutade vi dagen med en glass på det mysiga glasscaféet nere i hamnen.

1 kommentar:

  1. Jag har varit nyfiken på den där Svenskt tenn utställningen, vet dock inte om jag tar mig till Hjo i sommar... Men om jag gör det så kan det vara bra att vara förberedd på att utställningen inte är så stor då :) Låter ju däremot som det är värt att besöka Hjo av andra anledningar, tack för fina tips!

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!