lördag 27 oktober 2012

A L T A N E N

 
 
 
 
 
 
Det är med lite sorg man går in i vinterhalvåret. Nu är det dags att plocka in alla utemöbler och rusta för en kall vinter. Det blir så tomt.
Jag älskar vår altan som vi byggde för några år sedan. Vi tog till ordenligt med kvadratmetrarna, något vi inte ångrar. Här finns plats för lek, solning, grillning och härligt sommarhäng med goda vänner.
Det jag är mest nöjd med är nog våra soffor och pallar som vi själva har designat och snickrat ihop. Jag hade länge letat efter en en fin soffgrupp men hittade ingen som föll mig i smaken. Så jag tog fram skissblocket och satte mått på min skiss och sedan ägnade min händiga pappa och min man en hel helg till att bygga ihop dessa. Och så nöjda vi har varit med denna soffgrupp. Ett tips att tänka på är att försöka bygga så att det passar till standarddynmått. Vi har köpt våra dynor på Ikea. I övrigt är altanen i lärk och vi har en pergola som en klätterväxt ska få snurra in sig i ordentligt. Vi har även gjort egna betongbord, jag tycker väldigt mycket om det råa med betongbord och att man sedan mjukar upp allt med lite mysiga textiler och fårskinn. I pergolan har vi segelduk från Ikea för att skydda mot solen heta sommardagar. Lampan från Granit.  Det kommer fler bilder på vår altan framöver, vi har bland annat byggt ett hål och planterat ett träd i altanen, jag älskar sådana detaljer. Men nu rustar vi som sagt för vintern och hoppas på mysiga vinterdagar med mycket snögubbsbyggande här istället.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!