torsdag 14 mars 2013

M I N B L O G G P L A T S








.
foto: fialinsstil.blogspot.se

Dagens tema i FABRIKEN är MIN BLOGGPLATS.

Jag sitter lite här och där och bloggar men oftast sitter jag här i min lilla hörna på övervåningen. Oftast när lilleman sover och det äntligen är lite lugn o ro för bloggande. När mina små livliga killar är vakna är det omöjligt att få till bloggning, för de är som två små sjörövare som är överallt...på borden, i fönsterna, skepp o hoj. Önskar jag hade mer tid över till denna lilla hobby, men får var glad de dagar jag hinner med lite nya inlägg. 

I min lilla hörna har jag ett gammalt skrivbord som jag har ärvt, har flera gånger varit när att måla det men varje gång hejdat mig i sista sekund. Jag är just nu så kluven med det här med träfärgat. Jag älskar att ha det ljust omkring mig men känner samtidigt att lite trä ger en sådan härlig värme. Vad tycker ni?
I fönstret står en gammal backelittelefon och en guccipåse som agerar kruka. På skrivbordet hittar man anteckningsblock, tidningar, pennor och såklart doftljus och vanligt ljus och lite handkräm. Lampor från Granit och Ikea. På väggen en affisch som min kära vän Katrin Bååth har gjort. Ni hittar hennes affischer på Signerat.

5 kommentarer:

  1. Men jösses...! Hur underbart är inte det där takfönstret och ljuset det sprider!! To die for. :)

    SvaraRadera
  2. Superläckert! Så fint!

    KRAM och trevlig helg

    Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det! Älskar &-tavlan. Jag känner igen mig i dina målningstankar, har själv ett liknande och också ärvt skrivbord som jag har haft funderingar på att vitmåla. Landar dock alltid i att jag förmodligen skulle ångra mig och behåller det som det är. Men vem vet, en dag kanske man bara gör det? =) /Hanna

    SvaraRadera
  4. Tack Hanna!
    Eller hur. Bara tanken på att skrapa ett sådant här skrivbord gör ju en gråhårig så det är bara att vänta in ektrenden igen och låta det förbli i originalskick.
    Fast som du säger....man kan ju också få ett ryck. Återstår att se ;)

    SvaraRadera

KOMMENTERA GÄRNA...JAG BLIR SÅ GLAD OM DU SKRIVER EN RAD!